در دنیای مدرن امروزی ساختمان ها در شب می درخشند. و دنیای مد و بروز نورپردازی نما را برای هرچه درخشان تر شدن ساختمان ملزم میکند. ساختمان ما الگویی از فرورفتگی های عمیق دارد و طراح روشنایی از این خصوصیات بهره می برد. با استفاده از این نوع ساختمان، هندسه و الگوی نور اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نورپردازی نما یک ذهن خلاق می خواهد که با توجه به طراحی نما و شکل های های نما صورت می پذیرد. اگر میخواهید ساختمان شما درخشندگی زیادی داشته باشد، ابتدا شدت نور و سپس نوع نور محاسبه می شود. در نورپردازی نما انواع مختلفی از چراغ ها مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از چراغ ها قابلیت و ویژگی خاص خود را دارند.

نحوه نورپردازی نمای ساختمان

نکته مرتبط با ظاهر این است که شما می توانید با برجسته کردن مناطق جذاب و معماری مهم یک ساختمان، به جای اینکه در کل نما با نور یکنواخت سیلاب کنید، می توانید انرژی زیادی صرفه جویی کنید. به همین ترتیب، خاموش کردن چراغها، شاید بعد از نیمه شب که هیچ کس برای دیدن ساختمان در آنجا نیست، حس زیادی ایجاد می کند و می تواند هزینه انرژی شما را نصف کند. به این نوع از نور پردازی نورپردازی نقطه ای می گویند.

نورپردازی هندسی

رویکرد در اینجا تأکید بر هندسه معماری است. برج دارای شکافهایی است که از سطح زمین تا پشت بام اجرا می شود. این شکاف ها با لامپ های VLS400 روشن می شوند که یک پرتو باریک را ایجاد می کنند که هم به بالا و هم در پایین می درخشد. اپتیک کاملاً کنترل شده به این معنی است که از یکنواختی از بالا به پایین به سطح خوبی از یکنواخت دست می یابیم.

بیشتر بخوانید»»» در مورد شستشوی نما

لیست روش های نورپردازی

  1. نورپردازی به روش نقطه ای
  2. نورپردازی مخفی
  3. نورپردازی منظقه ای
  4. نورپردازی یکدست

نحوه نورپردازی نمای ساختمانجمع بندی

خب در این مقاله نحوه نورپردازی نمای ساختمان به صورت کلی توضیح داده شد. امیداواریم مقاله مفیدی باشد. همچنین اگر به دنبال نورپردازی نمای خود هستید ما تیم ارتفاع کاران رو به شما معرفی میکنیم. این تیم خدمات نورپردازی نما رو برای شما بدون داربست انجام میده و در این کار تجربه زیادی داره. برای برقراری ارتباط از شماره زیر اقدام فرمایید و از مشاوره رایگان این تیم بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست