شستشوی نما برای زیبا سازی نمای ساختمان انجام می گیرد . کاری تخصصی توسط افراد متخصص با شیوه های مدرن و به کارگیری شوینده های مخصوص برای رفع هر گونه کثیفی و جرم زدایی نمای ساختمان انجام می گیرد شستشوی نما با استفاده از کار در ارتفاع عمدتا با طناب که بسیار کم هزینه و کارآمد است انجام میگیرد البته روش های دیگر نیز برای شستشوی نما وجود دارد . در این مقاله توضیحات بیشتری برای آشنایی با شستشوی نما اشاره شده است.

شستشوی نما یا نماشویی به چه صورت انجام میگیرد : 

نظافت نما و شستشوی نما برای هر صاحب ساختمان بسیار حیاتی است . متخصصین معماری مدرن در تمیز کردن از شستشوی نما روش های مدرن به کار میگیرند برای جرم زدایی و لایه برداری از سطوح مختلف نمای ساختمان باید از دستگاههای مورد نیاز برای ارائه خدمات شستشوی نما از قبیل : واترجت صنعتی ، پایلو ، پولیش ، سندبلاست و مواد شوینده مخصوص مورد نیاز است .

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود نمای ساختمان کثیف به نظر برسد برای مثال :

 آلاینده های موجود در هوا ، اکسید های گوگرد ، نیتروژن و سایر آلودگی های باران اسیدی می توانند به نمای ساختمان صدمه وارد کرده یا باعث فرسایش میشود .

شستشوی نما ساختمان روش های مختلفی دارد که باید توسط افراد متخصص انجام شود ، نحوه تمیز کردن نما به مواد تشکیل دهنده ساختمان بستگی خواهد و همچنین مواد شوینده مخصوص به آن مواد مورد استفاده قرار میگیرد ، تا این اطمینان حاصل شود در طی فرایند شستشوی نما آسیبی به ساختمان وارد نشود .

شستشوی نما

شستشوی نما

پیچ رولپلاک : سنگ نما

پیچ رولپلاک سنگ را به بتن پشت سنگ را محکم می سازد رولپلاک نوعی بست است که با اتصال به پیج در بناها نصب میشود . پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان باعث محکم سازی سنگ ها میشود . از هرگونه خطرات احتمالی جلوگیری می کند و این کار توسط افراد متخصص نماکار که اقدمات مربوط به پیچ رولپلاک کردن انجام بدهند . زمانی که ساختمان ساخته می شود سازنده موظف است تمامی سنگ نما ساختمان پیچ رولپلاک کند تا از خطرات احتمالی ناشی از بارندگی یا سرد گرم شدن هوا که باعث جابجایی سنگ ها می شود جلوگیری کند . در صورت رعایت نکردن مسئولیت تمامی این خطرات به عهده خود سازندگان است .

کلیت کار در ارتفاع :

کار در ارتفاع به هر کاری گفته می شود که اگر فرد اقدامات حیاطی را رعایت نکند .

ممکن است فرد به طور بالقوه سقوط کند و آسیب ببیند . و از تجهیزاتی مانند : نردبان ، بالابر، جرثقیل ، داربست ، و طناب و سایر خدمات نما برای کار در ارتفاع استفاده می شود .

کار در ارتفاع با طناب خطر کمتری نسبت به خدمات روی داربست دارد و همچنین هزینه و وقت

کمتری را صرف میکند امروزه برای پیچ رولپلاک نما از کار در ارتفاع با طناب استفاده میشود تا از

خطرات احتمالی ریزش سنگ که جان و مال مردم را تهدید می کند جلوگیری کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست